„Lehká“ a „ultralehká“ letadla a vrtulníky si získávají na popularitu po celém světě. A naše turbínové motory jsou součástí tohoto procesu.
Díky novým materiálům, motorům a rovněž nejmodernější sofistikované a přitom lehké avionice nabízí tyto stroje komfort a výkony, které byly dříve spojovány pouze s těžšími letadly všeobecného letectví.
Italská společnost Curti Aerospace vyvinula velmi elegantní malý vrtulník, který kombinuje italský cit pro design s nejnovějšími standarty letecké bezpečnosti a vynikajícími letovými výkony. Curti Zefhir, který navrhl bývalý hlavní konstruktér vrtulníku AW109, kombinuje působivý design (vytvořený třemi designéry z týmu Bugatti) s výkonným a spolehlivým turbohřídelovým motorem PBS TS100.
Výsledkem je elegantní, pečlivě navržený turbínový vrtulník s maximální vzletovou hmotností 600 kg (1 322 lb), což jej řadí (tam, kde to legislativa povoluje) do kategorie ultralehkých vrtulníků.
Po letovém testu, který byl publikován červnu v britském časopisu Flyer, představil vrtulník Zefhir s motorem PBS TS100 svým čtenářům v rozsáhlém detailním článku rovněž český letecký časopis Flying Revue.