PBS patří počtem zaměstnanců mezi velké podniky. Můžeš popsat, jaká je práce personalistky v tak velké společnosti? Co to vlastně obnáší?
V rámci personalistiky platí, že čím větší je firma, tím více se člověk musí specializovat. U malých firem musíte mít naopak daleko větší rozsah činností, ale spíše povrchově. Nikdy tam nepůjdete do takové hloubky, protože na to zkrátka není dostatek prostoru. U nás v PBS je to tak nějak správně vyvážené, navíc je to zajímavé i rozsahem činností a množstvím odborností, které v PBS máme. Původně jsem nastupovala na pozici „specialisty vzdělávání“ zaměstnanců. Také jsem spolupracovala se středními školami nebo třeba zajišťovala různé exkurze.
Zhruba po roce a půl jsem se přesunula na pozici „generalisty“, což je funkce, v rámci které mám na starosti veškeré náležitosti našich zaměstnanců od nástupu přes pracovněprávní agendu, lékařské prohlídky až po případné ukončení pracovního poměru. Odpovídám také za adaptaci nových zaměstnanců, Snažíme se o to, aby byla adaptace nováčků komplexní a šitá na míru, zároveň i zajímavá a přínosná.